8 zasad skutecznego zaangażowania w mediach społecznościowych
- Zasada konkretnej wartości
Media społecznościowe mają być źródłem treści wartościowych. Treść, którą chcesz umieścić, powinna dać czytelnikowi konkretną wartość, rozwiązać problem, dostarczyć przydatną wiedzę, angażować do dyskusji lub zabawy.
- Zasada kotwicy
Staraj się kończyć wpisy zachęceniem do dyskusji, konkretnym zadaniem, call to ac tion, tezą do rozważenia, prośbą o opinię, ankietą… Dzięki temu zainteresujesz czytelników, a za mieszczona treść zostanie lepiej zapamiętana.
- Zasada konkretnej komunikacji
Nikogo nie obchodzi, co i jak dobrze mógł byś zrobić. Czytelnicy
chcą wiedzieć, jak to robisz. Unikaj marketingowej nowomowy, bądź
konkretny, jasno przedstawiaj cele i zasady działań angażujących.
- Zasada przejrzystości
Tytuły i nagłówki wpisów muszą się odznaczać w tekście i być
na tyle interesujące, żeby internaucie chciało się przeczytać również to, co zostało napisane dalej.
- Zasada wiarygodności
Buduj wiarygodne i przejrzyste treści opisujące strategie realizowane przez twoją firmę. Pozwól czytelnikowi poznać przyczyny, przebieg i skutki twoich działań, dzięki czemu lepiej zrozumieją twoje decyzje.
- Zasada spójności
Język i wy dźwięk emocjonalny wpisów po winny odpowiadać
osobowości marki. Upewnij się, że to, co piszesz, jest zgodne
z tym, co komunikujesz innymi kanałami.
- Zasada prostoty
Internauci chcą ludzkiego, normalnego, przyziemnego języka,
nie mów do nich z pozycji władzy, używając nie zrozumiałych dla
przeciętnego od biorcy słów marketingowych.
- Zasada oka i ucha
Słuchaj i obserwuj, co się dzieje, co robią inne marki i jak komunikują się ze swoimi klientami – można w ten sposób znaleźć wiele ciekawych inspiracji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz