środa, 25 maja 2011

8 zasad skutecznego zaangażowania w mediach społecznościowych

8 zasad skutecznego zaangażowania w mediach społecznościowych

  1. Zasada konkretnej wartości
Media społecznościowe mają być źródłem treści wartościowych. Treść, którą chcesz umieścić, powinna dać czytelnikowi konkretną wartość, rozwiązać problem, dostarczyć przydatną wiedzę, angażować do dyskusji lub zabawy.
  1. Zasada kotwicy
Staraj się kończyć wpisy zachęceniem do dyskusji, konkretnym zadaniem, call to ac tion, tezą do rozważenia, prośbą o opinię, ankietą… Dzięki temu zainteresujesz czytelników, a za mieszczona treść zostanie lepiej zapamiętana.
  1. Zasada konkretnej komunikacji
Nikogo nie obchodzi, co i jak dobrze mógł byś zrobić. Czytelnicy
chcą wiedzieć, jak to robisz. Unikaj marketingowej nowomowy, bądź
konkretny, jasno przedstawiaj cele i zasady działań angażujących.
  1. Zasada przejrzystości
Tytuły i nagłówki wpisów muszą się odznaczać w tekście i być
na tyle interesujące, żeby internaucie chciało się przeczytać również to, co zostało napisane dalej.
  1. Zasada wiarygodności
Buduj wiarygodne i przejrzyste treści opisujące strategie realizowane przez twoją firmę. Pozwól czytelnikowi poznać przyczyny, przebieg i skutki twoich działań, dzięki czemu lepiej zrozumieją twoje decyzje.
  1. Zasada spójności
Język i wy dźwięk emocjonalny wpisów po winny odpowiadać
osobowości marki. Upewnij się, że to, co piszesz, jest zgodne
z tym, co komunikujesz innymi kanałami.
  1. Zasada prostoty
Internauci chcą ludzkiego, normalnego, przyziemnego języka,
nie mów do nich z pozycji władzy, używając nie zrozumiałych dla
przeciętnego od biorcy słów marketingowych.
  1. Zasada oka i ucha
Słuchaj i obserwuj, co się dzieje, co robią inne marki i jak komunikują się ze swoimi klientami – można w ten sposób znaleźć wiele ciekawych inspiracji.

Brak komentarzy: