poniedziałek, 27 sierpnia 2007

Dłuuuugie posty w skrzynce RSS

Streszczenia postów powinny być esencją wiadomości, jaką chcemy przekazać. Tylko wtedy uda się zachęcić czytelnika do przebicia się przez kilometry słów...

Czytuję RSSy. Czytuję je dzielnie, niemal codziennie (wakacje są więc troszkę włóczę się po świecie, a Internet jeszcze nie zawitał do każdego zakątka - czuję się usprawiedliwiona z niesystematyczności). Problem w tym, że kiedy otwieram moją skrzynkę i widzę posty ciągnące się poza ekran mojego monitora to cały zapał mi przechodzi. I już mi się nie chce ich dalej czytać. Ileż wiedzy w ten sposób przecieka mi przez palce! Okropne!

Jeśli piszemy długie posty to niech przynajmniej zaczynają się streszczeniem i to streszczenie niech trafia do mojej skrzynki. Streszczenie postów powinny być esencją wiadomości, jaką chcemy przekazać. Tylko wtedy uda się zachęcić czytelnika do przebicia się przez kilometry słów, często upiększanych linkami do źródeł.

Mogłabym jeszcze coś na ten temat napisać, ale czy wszystkie te słowa byłyby konieczne, skoro to co mam do powiedzenia mieści się w jednej myśli: Ludzie! Piszmy treściwie!
Reszta to tylko hołd jaki oddajemy sobie, dumie z intelektu - ale to temat na inny post.

Ze wszystkich RSS w mojej skrzynce najbardziej lubię te z Kopalni Wiedzy. Kilka linijek i wiem o co chodzi! Brawo! Stawiam piątkę z plusem :)

W byciu nauczycielem fajne jest poczucie obowiązku i pouczanie wszystkich o ile samemu nie zapomni się, że człowiek uczy się w każdej chwili swojego życia i nigdy wiedza nie wypełni go w wystarczającym stopniu!

I tak oto krytyka długich postów stała się najdłuższym wpisem na tym blogu ;)

1 komentarz:

Unknown pisze...

Niniejszym postanawiam się poprawić :D
Skróciłem RSS-y!